קופצים לאזרחות: היכן הכסף שלכם שווה יותר?

באיזה בנק כדאי לפתוח חשבון אחרי שמשתחררים מצה”ל ואילו הטבות מחכות לכם במעמד חיילים משוחררים? ריכזנו לכם את מיטב הפרטים מהבנקים המובילים בישראל

 

השתחררתם? מזל טוב. מהיום אתם אדונים לעצמכם ועם השחרור הגדול מגיעה גם אחריות גדולה, שכוללת גם אחריות כלכלית. רגע השחרור מצה”ל הוא הרגע בו אתם מתחילים להתנהל בעולם כאזרחים עצמאיים לכל דבר, להרוויח משכורת שתשמש אתכם בעתיד להקימת בית, משפחה, לימודים או כל דבר ומטרה שעולה על דעתכם. אבל היכן כדאי לשמור על הכסף הזה?

משוחררים טריים רבים מחליטים על פתיחת חשבון בנק לחייל משוחרר, שיקל מאד על הסתגלותם לחיים בהם תלוש המשכורת גבוה יותר. החדשות הטובות הן שמעצם המעמד של חיים משוחרר, תוכלו להנות משורה ארוכה של הטבות בעת פתיחת חשבון בנק. אז מה לבנקים המובילים בישראל יש להציע עבורכם?

הבנק הבינלאומי

כחלק מהמגמה העולמית בנושא שמירה על סביבה ירוקה יותר,  הבנק הבינלאומי מציע לפתוח “חשבון ירוק”. זהו חשבון “ללא נייר”, בו נהנים משירות דואר אונליין ומקבלים את הדואר מהבנק ישירות לתיבת דואר מאובטחת באתר במקום בדואר. חשבון ירוק הוא גם חשבון דיגיטל ללא עמלות עו”ש כלל, עם החזרים יחסיים בעמלות ני”ע ומט”ח. את הפעילות הבנקאית, ניתן יהיה לבצע באמצעות מגוון הערוצים הישירים שעומדים לרשותכם (אינטרנט, אפליקציה סלולרית, עמדות לשירות עצמי  – להפקדת שיקים ולהפקדת מזומן, תיבות שירות בבנקים שבקבוצה, סניפומט וכל מכשיר אוטומטי אחר).

בנק מזרחי טפחות

הבנק מציע שלל הטבות מגוונות לחיילים משוחררים במגוון תחומים. ראשית, הבנק מעניק 60 שקלים בחודש לכרטיס למשך 10 חודשים – סה”כ 600 שקלים. הבנק מציע 50% הנחה בעמלת פעולה בערוץ ישיר ובעמלת פעולה על ידי פקיד.  בנוסף מציע הבנק משיכת יתר של עד 6,000 שקלים בשנה בריבית מועדפת, 4 פנקסי שיקים חינם בשנה, הלוואת שחרור מיוחדת והלוואה לכל מטרה. הכרטיס של מזרחי-טפחות ​מעניק לחיילים משוחררים מבצעים חודשיים, הטבות בנקאיות ומגוון הנחות קבועות במגוון בתי עסק. הטבה מיוחדת ממזרחי-טפחות לחיילים משוחררים: 75% הנחה בדמי כרטיס ל-3 שנים למחזיקי כרטיס ישראכרט בלבד.

אם אתם כבר רוצים ללמוד או לפתוח עסק, מזרחי-טפחות עוזר לחיילים משוחררים עם הלוואות בריבית מופחתת: הלוואת שחרור עד 10,000 שקלים, לתקופה של עד 18 חודשים עם אפשרות לדחיית החזרי תשלום הקרן (גרייס) ל-3 חודשים נוספים. הלוואה לכל מטרה עד 5,000 שקלים בריבית מיוחדת של פריים + 1% בלבד.

בנק דיסקונט

מרגע השחרור שלכם ועד גיל 25, אתם זכאים לפתוח חשבון בדיסקונט ולקבל את התנאים הבאים:

*פטור מעמלת פעולה ע”י פקיד (לרבות באמצעות מוקד טלפוני מאויש).

*פטור מעמלת פעולה בערוץ ישיר.

*פטור מעמלת מינימום לפעולות המבוצעות ע”י פקיד ובערוץ ישיר.

*פטור מדמי כרטיס אשראי.

*שירות דיסקונט ב-SMS חבילה בסיסית חינם.

בנוסף מציע הבנק הנפקת פנקסי צ’קים ללא תשלום ומענק תווי קניה בשווי 100 שקלים.

בנק לאומי

הבנק מציע לחיילים משוחררים פטור מעמלה, או לחילופין 50% הנחה, בפעילויות עובר ושב (על פי סוג הפעולה, והערוץ בו בוצעה).

בנוסף מציע הבנק הנחות בגובה 40-50% עבור פעולות מט”ח, 50% הנחה בדמי כרטיס אשראי במסגרת מועדון החייל המשוחרר למשך שנה והנפקת חמישה פנקסי צ’קים, ללא תשלום, מדי שנה.

בנק הפועלים

הבנק מציע מרגע השחרור ועד גיל 26 את התנאים הבאים:

50% הנחה בעמלות עו”ש.

2 פנקסי שיקים בחודש חינם.

הלוואות ומסגרת אשראי בריביות מועדפת.

פטור מעמלת חליפין ברכישת מטבע חוץ.

50% הנחה בעמלת הפרשי שער במשיכת מזומן מחשבון מט”ח.

 בנוסף מציע הבנק את אפליקציית bit – להעברת כסף לחברים מכל הבנקים ללא עלויות ו-

UP ON TIME – עדכונים ב-SMS על מה שקורה בחשבון בחינם למשך שלושה חודשים.

בנק אגוד

הבנק מציע לחיילים משוחררים פטור מלא מעמלות עבור פעולות שונות בערוצים הישירים או באמצעות פקיד. בנוסף מציע הבנק:

פטור מעמלות שימוש בכרטיס אשרא “יותר”.

הנפקת פנקסי צ’קים בהנחה בת 50%.

הלוואות בתנאים מועדפים.