התנהלות נכונה בזמן הלימודים

תקופת הלימודים נחשבת לתקופה מאוד מאתגרת. אתם מוצאים את עצמכם עוברים

מפעילות לפעילות- לימודים, עבודה ומלגות ולפעמים אין פנאי.

כיצד ניתן לעבור את תקופת הלימודים בצורה קלה יותר?

לפני תחילת התואר– קחו את מערכת השעות שקיבלתם וסדרו לכם שגרה חדשה לפי מערכת השעות. למשל אם ידוע לכם שאתם מחויבים לשלוש משמרות בעבודה, הסתכלו בימים הפנויים שיש לכם במערכת ורשמו לעצמכם את שעות העבודה במערכת עצמה. כנ”ל לגבי שעות התנדבות של מלגה או שעות העשרה. הכינו את הלו”ז שלכם מראש וככה גם תצליחו להכין את עצמכם פיזית ונפשית לכל שבוע.

Students_Mood-Board

פנו לעצמכם זמן, הקדישו לפחות שעתיים בשבוע לזמן אישי. זמן שבו אתם עושים משהו עבור הנפש שלכם, אם זה לטייל, לקרוא, להיפגש עם חברים, ללכת לים וכו’. הזמן הזה ימלא אתכם בכוחות מחודשים להמשיך את השבוע כמו שצריך.

הכינו ארוחות מראש. כן, זה מתיש להגיע לבית אחרי יום לימודים ארוך ולהכין אוכל למחר אבל זה הרבה יותר מתיש ומלחיץ להכין ארוחות לכל היום, דקה לפני שיוצאים ליום ארוך מחוץ לבית.

השתדלו להתחבר לאנשים הנכונים, למדו לקבל עזרה אחד מהשני ולתמוך אחד בשני במהלך התואר. רכישת חברים חדשים תשרה אווירה טובה וכיפית במהלך הלימודים.

רשמו לעצמכם את ההוצאות וההכנסות שלכם, זה יעזור לכם להבין את תמונת המצב שלכם מבחינה כספית ולדעת איך להתנהל כספית תוך כדי הלימודים במידה ואתם משכירים דירה, משלמים שכר לימוד, קונים ציוד ללימודים וכו’.

נסו לשלב פעילות גופנית במהלך השבוע- פעילות גופנית ממריצה את הדם למוח, עוזרת בחשיבה ובשינה טובה יותר.

השתדלו להציב לעצמכם גבולות בשעות העבודה והלימודים ואל תפגעו בשעות השינה שלכם. שעות שינה חשובות מאוד לתקינות של פעילות המוח במהלך היום. איך אפשר ללמוד כמו שצריך ללא אנרגיה?

הציבו לכם מטרות ויעדים בלימודים ואל תפתחו דחיינות. למשל- שעתיים ביום לעבור על החומר ולסכם או לעשות עבודה. דחיינות גורמת למתח וחרדה שבקלות ניתן למנוע.

לסיכום, תקופת הלימודים הינה תקופה מאתגרת אך עם התנהלות נכונה וניהול זמנים ניתן לעבור אותה בכיף.