כפרי סטודנטים: דיור מוזל לצד עשייה חברתית

כפרי סטודנטים: דיור מוזל לצד עשייה חברתית

איך מסתדרים עם העול הכלכלי שכרוך בלהיות סטודנט ומצליחים ליהנות מהשנים הכי יפות? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על כפרי הסטודנטים הכי שווים.

 

 
 

השתחררתם מהצבא, עשיתם את הטיול הגדול שחלמתם עליו, ואפילו הספקתם להירשם ללימודים בשנה הבאה. אבל אבל אחד לא הכין אתכם לחיים הסטודנטיאליים, שרחוקים שנות אור ממה שמציירים לנו בקומדיות אמריקאיות. ההוצאות החודשיות של סטודנט הן גבוהות וכמעט בלתי ניתנות לכיסויי, בהתחשב בשעות העבודה המצומצמות בין תקופת מבחנים אחת לשנייה. במקום להקדיש את הזמן ללמידה, התפתחות אישית, חיי חברה, ובניית תשתית לקריירה מקצועית –  יותר ויותר סטודנטים מוצאים את עצמם עובדים סביב השעון בעבודות מזדמנות ומוצפים במחשבות טורדניות. אז איך מצליחים לממן את התקופה הזאת ועדיין ליהנות מהשנים הכי יפות בצורה משמעותית? כפרי סטודנטים! הכירו, קהילות סטודנטים המאפשרות לצעירים להשתלב ולטפח את הפעילות הקהילתית ביישובים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, בתמורה לכך זוכים הסטודנטים למגורים במחירים שפויים ולמלגות. ריכזנו עבורכם שלושה כפרי סטודנטים מובילים, וכל שנותר לכם הוא להגיש מועמדות לשנה הקרובה ולהיות חלק מקהילה תוססת, צעירה ומלאת מוטיבציה לעשייה חברתית.

 
 

 

הכפרים של עמותת איילים

עמותת איילים עוסקת מאז 2002 בפיתוח של כפרי סטודנטים במודל התיישבותי ביישובים הסמוכים למוסדות לימוד בנגב, בגליל ובלוד. מטרת הכפרים היא יצירת קרקע להכרות עם האזור והפוטנציאל הטמון בו, עידוד חיי, קהילה והתפתחות חברתית .כיום קיימים כבר 22 מתחמי צעירים מיסודה של העמותה ברחבי הארץ. הסטודנטים הקובעים את מגוריהם בכפרים נחשפים לערכי יזמות צעירה, ציונות, יהדות, חלוציות, התיישבות, עבודה עברית, דרך השתלבות בפרויקטים שונים בהתאם לצרכי האזור.

מה נותנים? 4 שעות התנדבות שבועיות שמוקדשות לעשייה חברתית בתחומים שונים כגון העצמה אזרחית, עבודה עם ילדים, נוער וקשישים, ותרבות בעיר. במהלך השנה נערכים בכפר ערבים שמטרתם לחבר בין הכפר לקהילה; ערבי כפר, ערבי תרבות, חצר תרבות, שבתות כפר, ועוד. שני אירועים עיקריים בהם נפגשים כלל הכפרים בעמותה אליו מחויב הסטודנט להגיע הם כנס איילים בתחילת שנת הלימודים וימי בנייה במהלך חופשת הפסח (חוה”מ),  – ימים אלה כוללים ימי עבודה כגון שיפוץ בתי קשישים וניצולי שואה או הקמת גינות קהילתיות ומטרתו לגרום לסטודנט להכיר את העמותה ולחבר אותו אל חבריו לכפר.

מה מקבלים? בתמורה להתנדבות הצעירים נהנים ממגורים מוזלים וממלגות לימודים שנתיות בסך 10,000 ₪. בנוסף, מקבלים הסטודנט החזרי נסיעות או הסעות יומיות לקמפוס ובחזרה בהתאם למרחק אליו הוא נוסע. והכי חשוב חיי קהילה, עשייה חברתית משמעותית, אורח חיים ברמה גבוהה וחבר’ה לכל החיים!

איפה גרים? כפרי הסטודנטים של איילים פרוסים באשלים, דימונה, ירוחם, שדרות, יכיני, אופקים, מנחמיה, קריית שמונה, כרמיאל, או יהודה ולוד.

לפרטים ולהצטרפות לחץ כאן

 

 

 

 

קהילות הסטודנטים של תוצרת הארץ

תוצרת הארץ היא תנועה המעודדת התיישבות ישראלית ומטרתה להוביל שינוי חברתי על ידי עידוד התיישבותם של צעירים ביישובי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל. מודל הפעילות של התנועה מעודד סטודנטים למעבר לישובי הפריפריה החברתית-גאוגרפית וליצירת פעילות יזמית-חברתית משמעותית באותם ישובים, תוך פיתוח קהילה תומכת וצעירה. זאת מתוך אמונה שאלו יובילו להישארותם והתבססותם בעתיד בערים בהם פעלו כסטודנטים.

מה נותנים? שעות התנדבות לפרויקטים של יזמות חברתית בעיר

מה מקבלים? מלגת לימודים ושכר דירה עד ₪16,000 בשנה

איפה גרים? נחל עוז, קריית שמונה, ירושלים, נצרת עילית, לוד, רהט, צפת, קריית מלאכי, טבריה, פרדס כץ, חצור הגלילית, שדרות ונתיבות

לפרטים ולהצטרפות לחץ כאן

 

 

 

כפרי הסטודנטים של קדמה

כפר הסטודנטים הראשון של ארגון קדמה הוקם בשנת 2014 ביישוב מעלה אפרים על ידי הסטודנטים החלוצים, במטרה להחזיר את ערך ההתיישבות הציונית במאה ה-21 בבקעה, בשומרון וביהודה. הסטודנטים בונים ומעצבים בעצמם את מקום מגוריהם ביישובים מרוחקים, ומטפחים פעילות קהילתית ערכית במקומות שהתרוקנו מצעירים או שהפעילות הקהילתית בהם מדולדלת. בנוסף, הסטודנטים מסייעים בתחומי החינוך, הרווחה, והתרבות. הסטודנטים מתפעלים פאבים חברתיים שהקימו הסטודנטים החלוצים בכפרים השונים, המהווה מקום מפגש לצעירי האזור, ובו מתקיימים שלל הופעות וערבי קונספט. לאורך כל השנה יוזמים הסטודנטים עשרות אירועים בשיתוף התושבים, ומזרימים דם צעיר ליישובים. כפרי הסטודנטים ממוקמים בסמוך לאוניברסיטאות ומכללות שונות,

מה נותנים? 300 שעות התנדבות שנתיות המוקדשות לעשייה חברתית קהילתית.

מה מקבלים? מגורים בשכר דירה מסובסד, מלגה על סך 10,000 ₪ שמאפשרת לסטודנטים לנתב את האנרגיות והזמן הפנוי שלכם ללימודים ולעשייה משמעותית. בנוסף, זוכים הסטודנטים בחיי חברה הייחודים לאופי הכפר, נוף פראי, ובפתח להתיישבות קבע.

איפה גרים? מעלה אפרים, אלמוג, שמעה, ניר עוז, פני קדם, רימונים, מכורה, משגב עם

לפרטים ולהצטרפות לחץ כאן 

 

 

 

לאור כל תקופת הקורונה: הלימודים מרחוק, ההנחיות והסגרים – לכפרי הסטודנטים נוצר יתרון נוסף. כמגורי קבע של הסטודנטים הם תמיד נשארים פתוחים (בהתאם להנחיות כמובן) ונותנים לכם את האפשרות לברוח מהבדידות, לקבל חיי חברה גם בתקופה הזו ולהנות מחוויות משמעותיות של כיף ועשייה שלא תקבלו באף מקום אחר.

 

 

כפרי הסטודנטים שחר

כפרי הסטודנטים ‘שחר’, מיסודן של תנועת החלוץ וקרן ברל כצנלסון, מחברות בין סטודנטים/ות בעלי מודעות חברתית ויכולת הובלה, לצורך קידום תהליכים של שינוי חברתי ברמה המקומית והארצית. בכפרים מציעים תכנית עשירה הכוללת מפגשים חברתיים ועיוניים, התנדבות במגוון מסגרות, סמינרים, והכשרה למנהיגות והובלה. ההשתתפות בתכנית מזכה במלגת לימודים.

איפה? שמיר, כפר גלעדי, חיפה, תל אביב, רחובות, ירושלים, באר שבע ומפלסים.
מה נותנים? הסטודנטים מתגוררים באזור של הכפר, לוקחים חלק פעם בשבועיים בערב כפר, ומתנדבים 150 שעות לאורך השנה.
מה מקבלים? חווית קבוצה, העמקה בנושאים חברתיים, קהילתיים ופוליטיים ומלגה על סך 10,000 שקלים.
מה גובה המלגה? 10,000 שקלים
לפרטים ולהצטרפות לחץ כאן