הטיול הגדול שעוד לא הכרתם

הטיול הגדול שעוד לא הכרתם

 הטרק של המדינה: בזמן שמשוחררים ומשוחררות מרחיקים עד קצה העולם, יש מי שמצא דווקא פה את היעד האידאלי לטיול הגדול.

 
 
 

ההחלטה של תאיר מלכא בת ה-23 לצאת ל”שביל ישראל”, התגבשה לקראת סיום העבודה המועדפת ב”שומר החדש”. רק שאז הגיעה הצעת עבודה חדשה בחנות לציוד טיולים, שגרמה לחלום להראות רחוק – אבל בו בזמן קרוב מתמיד. הלקוחות הנרגשים שבאו לרכוש ציוד לטיול הבא שלהם, והחוויות ששמעה מאלו שחזרו, שכנעו אותה לעזוב הכל ולצאת למסע מרתק של חודשיים בשביליה של ארץ ישראל.

“עברו שלוש שנים מאז שהשתחררתי ואמרתי לעצמי, ‘אם זה לא עכשיו – זה לא יקרה’. טיול בחו”ל יכול לחכות, אבל זה לא. לקחתי חודשיים חופש מהעבודה ומכל מה שאני מכירה; צעדתי 20 קילומטרים בכל יום, הכרתי חברים חדשים, התעוררתי לנופים מרהיבים, ואספתי חוויות שיישארו איתי לעד”.

 
 
 

מה הייתה נקודת ההתחלה של השביל?

“השביל התחיל בקיבוץ דן שבצפון, והסתיים באילת. יצאתי לטיול עם חבר טוב מהבית, וכבר ביום הראשון הצטרפנו לקבוצה של ארבעה אנשים; חלק נשרו וחזרו הביתה, חלק עזבו לקבוצה אחרת, אחרים הצטרפו בהמשך – בסוף סיימנו קבוצה של חמישה אנשים”.

איפה ישנת במהלך החודשיים?

“בצפון (מקיבוץ דן עד ערד) ישנתי פעמיים באוהל וכל שאר הלילות אצל “מלאכי שביל”, שאלו למעשה אנשים שמארחים שביליסטים ומספקים להם מקום לינה עם מיטות, מקלחות, וארוחות חמות. הם עושים את זה בהתנדבות או בתשלום סמלי, וזה מדהים. את רשימת המלאכים המלאה אפשר למצוא באתר ויקישביל. מערד ודרומה, בחלק של המדבר, ישנתי באוהל שהבאתי מהבית – לפעמים בחניון לילי כלשהו ולפעמים תחת כיפת השמיים”.

 
 
 

ישנם שני מועדי יציאה לשביל ישראל, שכל אחד מהם אורך כחודשיים: בחודשים ספטמבר – נובמבר, המסלול יחל בצפון ויסתיים בדרום. ואילו בחודשים מרץ – מאי, המסלול יחל בדרום ויסתיים בצפון. המסלולים מותאמים למזג האוויר האופייני לעונה, כי בנינו, אף אחד לא באמת רוצה ללכת באמצע המדבר תחת השמש הקופחת של חודש מאי.

איך הסתדרת עם האוכל?

“כשישנתי אצל מלאכי שביל בצפון, הייתי קונה אוכל במכולת של היישוב. כשהגעתי למדבר, הסתדרתי עם אוכל שהחבר’ה השיגו – בערך כל שלושה ימים מישהו אחר דאג להביא לנו אספקה דרך מכרים או קרובי משפחה שעברו באזור. סחבנו גזיות וסירים ובישלנו לעצמינו אורז, עדשים, וערמונים אם רצינו להתפנק”.

 
 
 

מה העלות של טיול כזה?

יצא לי לבזבז במשך כל החודשיים 3,000 שקלים כולל הפינוקים באילת, יש כאלה שעושים את זה בחצי מהסכום – אני התפנקתי וקניתי כל מה שרציתי במכולת. אבל חוץ מאוכל, לא הוצאתי עוד כסף. טיול בחו”ל היה עולה לי פי שלוש. חוץ מהכסף, יש עוד יתרון – זה בארץ! זה הבית שלנו, אנחנו במרחק נגיעה מההורים והם לגמרי והם יכולים להיות רגועים”.

בכל עונה נפתחות עשרות קבוצות בפייסבוק של השביל, דרכן תוכלו למצוא שותפים, להצטרף לקבוצות, להתעדכן בכל מה שקורה בשטח, ולכל טיפים שישפרו לכם את הטיול: שביל ישראלIsrTrail – קהילת שביל ישראלשביל ישראל ושבילים בארץ

 
 
 

“אני מקווה לשמור על קשר עם השביליסטים למרות שכל אחד גר באזור אחר, בטח ניפגש פעם בכמה זמן. אבל זה מדהים, כי בחיים לא הייתי פוגשת אותם אם לא שביל ישראל. כולם חייבים לעשות את זה, בעיקר משוחררים! זו חוויה מטורפת”.

רוצים להישאר מעודכנים? הירשמו לניוזלטר שלנו

המומלצים שלנו